Projektantka świateł. Początkowo pracowała dla współczesnych choreografów, takich jak: Sidonie Rochon, Hella Fattoumi, Eric Lamoureux, Francesca Lattuada i Dominique Boivin.

   Do teatrów dramatycznych i operowych weszła jako projektantka świateł znanego reżysera Stéphane'a Braunschweiga. Realizowała z nim przedstawienia: Trylogia niemiecka, Wiśniowy sad, Opowieść zimowa i Faust we Francji i we Włoszech; Franziska w paryskim Odeonie; Raj utracony, Peer Gynt, Miarka za miarkę we Francji, na Festiwalu w Edynburgu i w londyńskim Barbicanie; Kupiec wenecki w Bouffes du Nord i Piccolo Teatro w Mediolanie; Woyzeck w Monachium i Strasburgu; Prometeusz ujarzmiony, Mewa, Rodzina Schroffensteinów i Upiory we Frankfurcie; Mizantrop w Bouffes du Nord; Dzika kaczka, Trzy siostry i Świętoszek w Strasburgu. Pracowali też razem w operze, realizując: Zamek księcia Sinobrodego, Fidelia w berlińskiej Staatsoper (powtórzonego potem w Wenecji i Jerozolimie), Jenufę  w paryskim Théâtre du Châtelet, Rigoletta w Théâtre de la Monnaie w Brukseli i w Wenecji, Elektrę w Opéra du Rhin, Flet czarodziejski, Sprawę Makropoulos, Wozzecka i cały Pierścień Nibelunga na Festiwalu Operowym w  Aix-en-Provence oraz Don Carlosa w mediolańskim Teatro alla Scala.

   Współpracuje również z innymi reżyserami teatralnymi, jak: Robert Cordier, Jacques Rosner, Laurent Laffargue, Anne-Laure Liégeois; a na scenach operowych korzystali z jej współpracy: Christian Gangneron, Philippe Berling, Schullin Alexander i Robyn Orlin. Projektowała światła i dekoracje do kilku sztuk Claude'a Duparfait, a także do Zamku księcia Sinobrodego w Rio de Janeiro, do Rigoletta oraz baletów Popołudnie Fauna, Les Biches, Dafnis i Chloe w Opéra de Metz. Pracowała w paryskiej Operze Narodowej jako reżyser świateł przy realizacji baletów Angelina Preljocaja (Casanova), Rolanda Petit (Clavigo) i Patrice'a Barta (Mała tancerka z Degasa). Dla Preljocaja oświetlała także jego choreografię Święta wiosny; dla Rolanda Petit balety: Prust, Dama pikowa w moskiewskim Teatrze Bolszoj, Passacaglia i Zemsta nietoperza w Operze Tokijskiej oraz Zizi 2000 w Operze Bastille; a dla Patrice'a Barta jego balet Czajkowski w Fińskim Balecie Narodowym.

   Ostatnio zaprojektowała oświetlenie dla choreografa Robyna Orlyna do spektakli L’Allegro Haendla w paryskiej Operze Narodowej oraz do Porgy and Bess w tamtejszej Opéra Comique, a także do Edwarda II Marlowe'a w inscenizacji Anne-Laure Liègeois oraz Domu lalki i Rosmersholma Ibsena w reżyserii Stephane'a Braunschweiga na scenach paryskich.


Fot. archiwum