Asystentka choreografa. Szwedzka baletmistrzyni i choreolog, związana na stałe z Baletem Opery Paryskiej. Urodziła się w Sztokholmie i tam ukończyła Królewską Szwedzką Szkołę Baletową. Dodatkowo uczestniczyła w zajęciach American School of Ballet w Nowym Jorku oraz w szkole Roselli Hightower w Cannes. Studiowała też technikę i choreografie Augusta Bournonville'a w Kopenhadze. W latach 1976-84 była tancerką Królewskiego Baletu Szwedzkiego, gdzie występowała w repertuarze klasycznym oraz w baletach wielu wybitnych choreografów XX wieku.

   Dość szybko wycofała się z kariery scenicznej, ale wcześniej odbyła kurs notacji tańca metodą Rudolfa Benesha w Instytucie Choreologii w Londynie (1982-84). Była potem choreologiem i korepetytorką baletu w zespołach: Royal Ballet, Royal Opera Ballet Covent Garden oraz English National Opera Ballet (1985-87), a następnie w Het Nationale Ballet w Amsterdamie (1987-2003). Pracowała wówczas jako asystentka choreografa lub korepetytorka przy baletach Mariusa Petipy, George'a Balanchine'a, Fredericka Ashtona, Marthy Graham, Petera Wrighta, Rudiego van Dantziga, Toera van Schayka, Hansa van Manena, Carolyn Carlson, Wayne'a Eaglinga, Ashley'a Page'a i Krzysztofa Pastora. W 2003 roku związała  się stałym kontraktem asystentki baletmistrza z Baletem Opery Paryskiej, gdzie pracuje do dzisiaj opiekując się jako korepetytor baletami takich choreografów, jak: George Balanchine, Serge Lifar, Kenneth MacMillan, Jerome Robbins, Rudolf Nurejew, Patrice Bart, Carolyn Carlson, Pina Bausch, Pierre Lacotte, William Forsyth i inni.

   Jest także realizatorką i korepetytorką w dyspozycji nowojorskiej spółki The George Balanchine Trust, zapraszaną do realizacji kilkunastu różnych baletów słynnego choreografa, które poznawała wcześniej pod kierunkiem wybitnych artystów New York City Ballet, specjalistów w zakresie stylu i techniki Balanchine'a. Była również asystentką przy odtwarzaniu choreografii Kopciuszka i Scènes de ballet Fredericka Ashtona oraz kilku baletów Leonida Miasina, Wayne'a Eaglinga, Toera van Schayka i Ashley'a Page'a. Pracowała gościnnie jako baletmistrzyni ze znanymi zespołami w Monte Carlo, Marsylii, Essen, Hamburgu, Lipsku, Monachium, Birmingham, Sztokholmie, Helsinkach, Florencji, Rio de Janeiro i Tokio. Gościła też w Polskim Balecie Narodowym, przygotowując z Wendy Ellis Somes realizację Kopciuszka Ashtona w Teatrze Wielkim.

Fot. Linette Raven